Minőségirányítási rendszer

Minőségirányítási rendszer

A minőségirányítási rendszer (röviden MIR) olyan szervezeti struktúra, amelynek célja, hogy rendszert biztosítson a cég működésének; illetve, hogy a termékek és szolgáltatások a vevői elvárásoknak és a vonatkozó jogszabályi és egyéb követelményeknek megfeleljenek.

A MIR folyamatos fejlesztésre épülő rendszer (a PDCA elv figyelembe vételével fejleszt folyamatosan), a keretrendszer segítségével a szervezet hatékonyabban működhet, és versenyelőnyt szerez a piacon.

MIR az ISO 9000:2015 szerint

„A MIR tartalmazza azokat a tevékenységeket, amelyekkel a szervezet azonosítja céljait és meghatározza a kívánt eredmények eléréséhez szükséges folyamatokat és erőforrásokat.

A MIR kezeli az egymással kölcsönhatásban lévő folyamatokat, valamint azokat az erőforrásokat, amelyek szükségesek az értékteremtéshez és az eredmények megvalósításához a lényeges érdekelt felek számára.

A MIR képessé teszi a felső vezetőséget, hogy optimalizálja az erőforrások felhasználását, figyelembe véve döntéseinek hosszú és rövid távú következményeit.

A MIR biztosítja az eszközöket azoknak az intézkedéseknek az azonosításához, amelyek a tervezett és nem tervezett következményekkel foglalkoznak a termékek szállítása és a szolgáltatások nyújtása során.”

Miért fontos a minőségirányítási rendszer?

A rendszert alkalmazó cégek az irányításukat egy nemzetközi szabvány alapján, folyamatosan javítva irányítják – egészen pontosan, menedzselik.

A MIR -t bevezető vagy már alkalmazó cég feltérképezi; megérti és javítja a vevői megelégedettség fakorait. Ebben benne van a szállítások pontossága, a megállapodott termékminőség szállítása; kommunikáció a megfelelő osztályok között, a vevőszolgálat megfelelősége – és még rengeteg részlet.

A MIR segít abban, hogy a termékek és szolgáltatások a vevők igényeinek megfelelőek legyenek, így növelve a vevői elégedettséget és a lojalitást – a vevők visszatérnek, és újabb vevőket hoznak.

Törekvés a költségcsökkentésre: A hibák megelőzése, a hibák gyökérokénak feltárására törekvés; illetve a folyamatok optimalizálása révén a MIR csökkenti a költségeket.

Hatékonyságnövelés: A MIR segít azonosítani és megszüntetni a pazarlásokat, valamint javítani a folyamatok hatékonyságát. Főleg, ha dedikált minőségtechnikákat alkalmazunk; mint például a veszteségcsökkentés

Folyamatos fejlesztés: A MIR ösztönzi a folyamatos fejlesztést és a változásokhoz való alkalmazkodást.

Kockázatok és lehetőségek: A quality rendszer követelménye a kockázatok és lehetőségek azonosítása és a lehetőségek feltárása.

ISO 9001 szabvány

Az ISO 9001 a legelterjedtebb minőségirányítási szabvány, amely egy általános keretrendszert biztosít a minőségirányítási rendszerek kialakításához és fenntartásához.

A minőségirányítási rendszer bevezetésének előnyei

A világ egyik legismertebb minőségirányítási szabványa az ISO 9001. Ez a szabvány egy általános keretrendszert biztosít a minőségirányítási rendszer felépítéséhez és működtetéséhez, cégmérettől és tevékenységtől függetlenül.

MIR és ISO 9001

Az ISO 9001 szabvány egy általános keretrendszert biztosít a minőségirányítási rendszerek kialakításához. A minőségirányítási rendszer bevezetése számos előnnyel jár, többek között a vevői elégedettség növekedésével, a költségek csökkentésével és a versenyelőny megszerzésével.

IATF 16949 szerinti MIR rendszer

Az IATF 16949:2016 az autóipari szereplők minőségirányítási szabványa, Gépjárműipari Minőségirányítási Rendszer Szabvány. Érvénye az autóipar ellátási láncában; gépjárműipari termékeket és a szerviz alkatrészeket gyártó szervezetek részére létezik.

Az IATF 16949 szabvány az ISO 9001 szabványon alapul.

Az IATF szabvány lényeges része a CSR -ok; a vevői specifikus követelmények., Ezeket az OEM -ek; azaz az autógyártók / autógyárak állítanak fel, elvárva azt, hogy a beszállítók minőségirányítási rendszere ezeknek is külön megfeleljen.

Minőségbiztosítás és minőségirányítás

A minőségbiztosítás a minőségirányítás egyik részterülete. A minőségbiztosítás feladata a termékminőség, célja, hogy bizonyítékokat szolgáltasson arról, hogy a termék vagy szolgáltatás megfelel a meghatározott követelményeknek – és ehhez a termékelőállítást tartja kontroll alatt.

A minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései

(ebben támogatjuk partnereinket: Minőségirányítási rendszer bevezetése)

A nulladik lépés a minőségpolitika kialakítása (MIR politika)

Fontos részfeladat a meglévő minőségirányítási állapot elemzése: milyen folyamatokkal és eljárásokkal rendelkezik már a cég; a MIR rendszer bevezetését megelőzően.

A következő lépés a minőségirányítási célok, minőségirányítási programok kidolgozása.

A minőségirányítási folyamatokat a következő lépésben úgy kell kialakítani, hogy a célok elérhetőek, az intézkedések pedig a gyakorlatba átültethetőek legyenek.

Minőségirányítási rendszerépítés, dokumentáció

A minőségirányítási folyamatokon és az ezekhez kapcsolódó felelősségek feltárásán alapul a minőségirányítás dokumentációs rendszere, a minőségirányítási eljárások, minőségirányítási munkautasítások.

Mérés – elemzés – fejlesztés és teljesítményértékelés

A minőségcélok elérését mérések, elemzések és minőségirányítási auditok segítségével lehet értékelni.

Minőségirányítási képzés

Az érintett munkatársak a megfelelő tudással, tudatossággal és kompetenciával rendelkezniük kell.

Minőségirányítási audit

Minőségirányítási rendszer bevezetése: minőségirányítási értékelése és finomhangolás

A kiépített minőségirányítási rendszer vizsgálata, auditja, és finomhangolás.

Folyamatfejlesztés

A folyamatok fejlesztése; ráadásul folyamatos fejlesztése elengedhetetlen a hatékony működéshez.

A minőségirányítási rendszer a tartós siker eszköze: segít a szervezeteknek, hogy hatékonyabban működjenek, és jobb minőségű termékeket és szolgáltatásokat nyújtsanak.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Minőségirányítás tanácsadás

Minőségirányítási rendszer bevezetése

Folyamatfejlesztés

Tanácsadási szolgáltatásaink listája

AVALEX szolgáltatások

Kapcsolódó bejegyzések

ISO 9001

QA-QC-QM

Poka-yoke

Audit

Minőségellenőrzés

Statisztikai folyamatszabályozás (SPC)

One thought on “Minőségirányítási rendszer”

  1. Visszajelzés: Benchmarking - avalex

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük