Teljesítménymenedzsment workhsop
Teljesítménymenedzsment workshop jelentése
A teljesítménymenedzsment workshop egy interaktív foglalkozás, amelynek célja, hogy a résztvevők elsajátítsák a hatékony teljesítménymenedzsmentet, annak egy területét vagy választott témáját. A teljesítménymenedzsment workshop célja megbízónk hatékony működésének és fejlődésének előmozdítása.
Olyan kulcs teljesítménymutatókkal (angolul KPI, Key Performance Indicator – jelentése: kulcs teljesítménymutató) foglalkozunk, amelek alkalmasak a folyamatok megfelelő működésének prezentálására, meghatározzuk a KPI -ok mérését, értékelését, javítását – mindezt a szervezet egészére, vagy egyes szervezeti egységekre vonatkozón.
Kinek célszerű igénybe venni a teljesítménymenedzsment workshop szolgáltatásunkat?
A teljesítménymenedzsment szolgáltatásunkat minden olyan szervezetnek ajánljuk, amelyek szeretnék hatékonyabban mérni, értékelni és fejleszteni a munkavállalóik és a szervezet teljesítményét, a termelékenységet, csökkenteni a költségeket, javítani a minőséget és a hatékonyságot.
Teljesítménymenedzsment workshop lehetséges témái és területei
Ha a kihívások fókusza a tényeken alapuló döntéshozatal, arra lehet megfelelő választ keresni, hogy ebben a tekintetben milyen mutatók állnak rendelkezésre, és milyen mutatók szükségesek.
Teljesítménymenedzsment szolgáltatásunkat folyamata
A teljesítménymenedzsment workshop során a következő lépéseket hajtjuk végre:
Workshop tervezése
A teljesítménymenedzsment workshop tervezése során átbeszéljük, mi a kihívás és a feladat, milyen nehézségekre és kihívásokra keresünk választ, milyen típusú workshopot tervezhetünk és szervezhetünk.
Teljesítményértékelés témaválasztás
A teljesítménymenedzsment workshop nulladik lépése a fejlesztendő téma/terület meghatározása
Nem kell ragaszkodni új módszerekhez és megoldásokhoz: a meglévő teljesítménymérési módszereket kell megvizsgálni, hogy azok mennyire szolgálják a szervezet céljait, adnak értékelhető teljesítménymutatókat és visszacsatolást az egyes szervezeti szintek számára.
Minden cég értékeli a teljesítményét: ha más nem, az alapokat az árbevétel, költségek, nyereségesség jelentik.
Milyen kérdésekre keresünk választ a teljesítménymenedzsment workshop keretein belül?
Mi a meglévő módszer erőssége és mire nem ad választ? A mutatók pontosak, megvan az egyetértés abban, hogy a tényleges teljesítményt mutatják? Vagy torzítanak: egyes eredményeket nagyobbnak, egyeseket kisebbeknek mutatnak?
Majd ezt követően tovább: milyen teljesítménycélok vannak meghatározva, és azok mennyire teljesülnek? Mi a nyomon követés gyakorisága? Mire lenne igény?
Nem szabad elfelejteni, a mutatószámok meghatározása soha nem öncélú feladat: arra keressük a választ, hatékonyak vagyunk-e?
Workshop lehetőség: teljesítménymenedzsment célok, teljesítménymutatók
Ha vannak teljesítmény-célok, az már eleve egy jó állapot: a társaság tudja, mit akar és hova tart.
De mindig kérdéses: megfelelőek a teljesítménycélok, reálisak, mégis kihívást jelentenek?
A célok alapját képező teljesítménymutatók megfelelőek, megalapozottak?
Például, egy étteremben az ülöhyelek száma egy fontos mutató; de nem megfelelő célmutató; mert ott az árbevételt a foglaltsági szint jelenti: mennyi asztalnál ülnek, akik már leültek, mennyit fogyasztanak, ki lehet-e tolni a csúcsidőt?
Teljesítménymenedzsment – programok meghatározása
A tanácsadási tevékenység során a célok elérése érdekében fogalmazzuk meg azokat a programokat amik a célok elérését szolgálják.
Mik lehetnek ezek? Mindig célra szabottan határozzuk meg: selejtcsökkentés, folyamatfejlesztés, erőforrások újradefiniálása, stb.
Teljesítménymenedzsment workshop eredménye
Növekvő árbevétel, növekvő hatékonyság – csökkenő költségek; megfelelő visszacsatolás a menedzsment vagy a tulajdonosok részére.
Kapcsolódó szolgáltatásaink
Üzleti kiválóság modell bevezetése
Hatékonyságnövelési tanácsadás (performance excellence, OPEX)
Tanácsadási szolgáltatásaink listája
Kapcsolódó bejegyzések