Küldetés

Küldetés

A küldetés (magyarul misszió, angolul mission) egy szervezet célját és irányultságát tükrözi. A misszió megmagyarázza, hogy a szervezet miért létezik, és mit akar elérni.

Küldetés előnye

A misszió, azaz küldetés meghatározásának számos előnye van:

  • Motivációt nyújt: motiválja a kollégákat arra, hogy elérjék a szervezet céljait, hiszen tisztában vannak vele, mi a küldetése a gazdasági társaságnak
  • A misszió alapot jelent a stratégiai iránynak: segít a szervezetnek abban, hogy meghatározza stratégiáját és céljait.
  • A misszió összetartást teremt: segíthet a szervezet tagjainak abban, hogy megérthessék, miért dolgoznak együtt.

A küldetést általában a tulajdonos vagy a szervezet vezetősége határozza meg. Rendszeresen felül érdemes vizsgálni, hogy a kinyilvánított küldetés mindig aktuálisan biztosítsa, hogy még mindig releváns a szervezet számára.

Néhány példa a küldetésekre

  • Google: „A világ információit rendezni és hozzáférhetővé tenni mindenki számára és mindenhol.”
  • Apple: „A világ leginnovatívabb termékeinek és szolgáltatásainak létrehozása, amelyek megváltoztatják az emberek életét.”
  • Microsoft: „A számítástechnika erejét arra használni, hogy minden ember számára jobb világot teremtsünk.”

A misszió fontos része egy szervezetnek. Ez segíthet a szervezetnek abban, hogy elérje céljait és sikeres legyen -gyakorlatilag a szervezetfejlesztés egyik végső célja a megfelelő misszió meghatározásának képessége.

Minőségirányítási szempontból megfogalmazva a küldetés

A küldetés felső vezetőség által kinyilvánított szándék, amiért a szervezet létezik. (Minőségirányítási rendszerek. Alapok és szótár (ISO 9000:2015)

Vízió és misszió főbb különbségei

  • Időhorizont: A vízió a jövőre fókuszál, míg a misszió a jelenre és a jövőre is.
  • Fókusz: A vízió a célokra összpontosít, míg a misszió a célokra és az értékekre is.
  • Szemszög: A vízió külső, míg a misszió belső nézőpontot tükröz.

Küldetés jellemzői

  • Rövid és tömör: Könnyen megjegyezhető és kommunikálható kell, hogy legyen.
  • Inspiráló: Motiválja és lelkesítse a kollégákat, és akár a vevőket is.
  • Egyértelmű: Nem hagyhat helyet félreértésekre, elemzésekre.
  • Releváns: Kapcsolódik a szervezet tevékenységéhez és értékeihez, vagy az alapítók akaratához.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Üzletmenet folytonosság

Szervezetfejlesztés

Hatékonyságnövelési tanácsadás (performance excellence, OPEX)

Minőségirányítás tanácsadás

Tanácsadási szolgáltatásaink listája

AVALEX szolgáltatások

Kapcsolódó bejegyzések

Vízió, jövőkép

Stratégia

2 thoughts on “Küldetés”

  1. Visszajelzés: Vízió - avalex
  2. Visszajelzés: Stratégia - avalex

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük