Szervezetfejlesztési tanácsadás

A szervezetfejlesztési tanácsadás  (szervezetfejlesztés angolul: Organization Development (OD)) a szervezetek hatékonyságának és eredményességének növelésére irányuló megújulási vagy továbbfejlődési folyamat. A szervezetfejlesztés során strukturális és működési problémákat oldunk meg. A szervezetfejlesztéssel növekszik a szervezet versenyképessége és versenyelőnye.

A szervezetfejlesztési szolgáltatásunk így javítja a szervezeti kultúrát és a munkahelyi légkört.

Organization Development jelentése

Az Organization Development , röviden OD jelentése szervezetfejlesztés, és a HR -en túlmenően; a teljes szervezeti kapacítás fejlesztését valósítja meg.

Milyen esetekben ajánljuk a szervezetfejlesztési tanácsadás szolgáltatásunkat?

  • Cégek növekedési fázisában, ahol ehhez kell szabni és finomhangolni a szervezetet
  • Cégek átalakulási fázisában (új munkaköri leírásokra, a feladatok és felelősségek újraosztására van szükség)

  • A szervezetfejlesztési tanácsadás révén jobb szervezeti hatékonyságra és ezáltal jobb vállalati hatékonyságra van szükség

  • Felvásárlást követően szervezeti kultúra és szemlélet változás szükséges, a vállalatcsoporti (corporate) rendszert integrálni kell

  • Sok új munkatársat kell integrálni, a csapatba illeszteni, a munkatársak készségét fejleszteni

  • A középvezetői rendszer fejlesztése szükséges

  • A felsővezetői rendszer fejlesztése szükséges

  • Mérőszámok (KPI -ok) használatán alapuló rendszerre van igény (ami így a hatékony döntéshozatalt, a tényeken alapuló döntéseket segíti)

  • Működési problémákat kell megoldani

  • Delegálási és feladatkövetési rendszert kell fejleszteni, kezdve a munkaköri leírástól a feladatok kezeléséig

A szervezetfejlesztés folyamata

Szervezetfejlesztés folyamataudit

(folyamatauditról részletes itt lehet olvasni: folyamataudit)

A szervezet jelenlegi állapotának feltérképezése, belső és külső tényezők azonosítása, a szervezeti problémák és zervezeti kihívások azonosítása, a szervezeti erősségek és gyengeségek megállapítása, szervezeti feladatok és felelősségek felmérése

Szervezetfejlesztési célok kitűzése

A szervezet céljainak megfogalmazása, melyeket a szervezetfejlesztési folyamat során el szeretnénk érni – szervezeti stratégia, kultúra és struktúra meghatározása és ennek lebontása, csapatépítés, kommunikáció fejlesztése, eszkalációs szintek és eszkalációs folyamatok meghatározása. Ez magában foglalja a hosszú távú víziót, a rövid távú célokat és a köztes lépéseket a fejlődés eléréséhez, a növekedés megalapozásához.

Szervezetfejlesztési tanácsadás

A szervezetfejlesztés tanácsadás az előzetesen kidolgozott szervezetfejlesztési intézkedések végrehajtása, amelyek segítségével a szervezet céljai elérhetővé válnak. A szervezetfejlesztés tanácsadás elemei lehetnek például tréningek, workshopok, működési folyamatok átalakítása, szervezeti struktúra módosítása stb.

Szervezetfejlesztés tanácsadás kiértékelése

A szervezetfejlesztés elért eredmények értékelése, a fejlesztések hatékonyságának, eredményességének és fenntarthatóságának vizsgálata.

Szervezetfejlesztési tanácsadó

A szervezetfejlesztési tanácsadó szerepe a szervezet jó gyakorlatainak bemutatása és kiemelése, és ennek a kiterjesztése a szervezet többi egysége számára. A szervezetfejlesztési tanácsadó egyfajta benchmarkot végez: az iparági szereplők jó gyakorlatának a bevezetésében támogatja a megbízó szervezetet.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Folyamatfejlesztés

Üzleti kiválóság modell bevezetése

Hatékonyságnövelési tanácsadás (performance excellence, OPEX)

 

Tanácsadási szolgáltatásaink listája

AVALEX szolgáltatások

Kapcsolódó bejegyzések

Szervezetfejlesztés

Szervezet hatékonysága

Mentorálás

Helyes vezetői magatartás