A szervezetfejlesztési tanácsadás (szervezetfejlesztés angolul: Organization Development (OD)) a szervezetek hatékonyságának és eredményességének növelésére irányuló megújulási vagy továbbfejlődési folyamat. A szervezetfejlesztés során strukturális és működési problémákat oldunk meg. A szervezetfejlesztéssel növekszik a szervezet versenyképessége és versenyelőnye.
A szervezetfejlesztési szolgáltatásunk így javítja a szervezeti kultúrát és a munkahelyi légkört.
Organization Development jelentése
Az Organization Development , röviden OD jelentése szervezetfejlesztés, és a HR -en túlmenően; a teljes szervezeti kapacítás fejlesztését valósítja meg.
Milyen esetekben ajánljuk a szervezetfejlesztési tanácsadás szolgáltatásunkat?
- Cégek növekedési fázisában, ahol ehhez kell szabni és finomhangolni a szervezetet
-
Cégek átalakulási fázisában (új munkaköri leírásokra, a feladatok és felelősségek újraosztására van szükség)
-
A szervezetfejlesztési tanácsadás révén jobb szervezeti hatékonyságra és ezáltal jobb vállalati hatékonyságra van szükség
-
Felvásárlást követően szervezeti kultúra és szemlélet változás szükséges, a vállalatcsoporti (corporate) rendszert integrálni kell
-
Sok új munkatársat kell integrálni, a csapatba illeszteni, a munkatársak készségét fejleszteni
-
A középvezetői rendszer fejlesztése szükséges
-
A felsővezetői rendszer fejlesztése szükséges
-
Mérőszámok (KPI -ok) használatán alapuló rendszerre van igény (ami így a hatékony döntéshozatalt, a tényeken alapuló döntéseket segíti)
-
Működési problémákat kell megoldani
-
Delegálási és feladatkövetési rendszert kell fejleszteni, kezdve a munkaköri leírástól a feladatok kezeléséig
A szervezetfejlesztés folyamata
Szervezetfejlesztés folyamataudit
(folyamatauditról részletes itt lehet olvasni: folyamataudit)
A szervezet jelenlegi állapotának feltérképezése, belső és külső tényezők azonosítása, a szervezeti problémák és zervezeti kihívások azonosítása, a szervezeti erősségek és gyengeségek megállapítása, szervezeti feladatok és felelősségek felmérése
Szervezetfejlesztési célok kitűzése
A szervezet céljainak megfogalmazása, melyeket a szervezetfejlesztési folyamat során el szeretnénk érni – szervezeti stratégia, kultúra és struktúra meghatározása és ennek lebontása, csapatépítés, kommunikáció fejlesztése, eszkalációs szintek és eszkalációs folyamatok meghatározása. Ez magában foglalja a hosszú távú víziót, a rövid távú célokat és a köztes lépéseket a fejlődés eléréséhez, a növekedés megalapozásához.
Szervezetfejlesztési tanácsadás
A szervezetfejlesztés tanácsadás az előzetesen kidolgozott szervezetfejlesztési intézkedések végrehajtása, amelyek segítségével a szervezet céljai elérhetővé válnak. A szervezetfejlesztés tanácsadás elemei lehetnek például tréningek, workshopok, működési folyamatok átalakítása, szervezeti struktúra módosítása stb.
Szervezetfejlesztés tanácsadás kiértékelése
A szervezetfejlesztés elért eredmények értékelése, a fejlesztések hatékonyságának, eredményességének és fenntarthatóságának vizsgálata.
Szervezetfejlesztési tanácsadó
A szervezetfejlesztési tanácsadó szerepe a szervezet jó gyakorlatainak bemutatása és kiemelése, és ennek a kiterjesztése a szervezet többi egysége számára. A szervezetfejlesztési tanácsadó egyfajta benchmarkot végez: az iparági szereplők jó gyakorlatának a bevezetésében támogatja a megbízó szervezetet.
Kapcsolódó szolgáltatásaink
Üzleti kiválóság modell bevezetése
Hatékonyságnövelési tanácsadás (performance excellence, OPEX)