Eszkaláció

Eszkaláció

Az eszkaláció folyamata

Az eszkaláció egy olyan folyamat, amely során egy probléma vagy kérdés magasabb szintű döntéshozónak vagy szervezetnek kerül továbbítása. Ha a probléma nem oldható meg alacsonyabb szinten, vagy ha a probléma jelentős hatással van az üzletre vagy az ügyfelekre, eszkalálni kell.

Az eszkalációs folyamatot általában egy szervezeti politika vagy eljárás szabályozza. Ez a politika vagy eljárás meghatározhatja, hogy milyen típusú problémákat lehet eszkalálni, ki jogosult az eszkalációra, és milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy egy probléma eszkalálódjon.

Az eszkaláció hatékony eszköz lehet a problémák megoldására. Azáltal, hogy a problémákat magasabb szintű döntéshozóknak vagy szervezeteknek továbbítják, biztosítható, hogy a problémákat megfelelően kezelik és hogy az üzletre vagy az ügyfelekre gyakorolt hatásuk minimálisra csökkenjen.

Eszkalációs szabályok

Az eszkalációt csak akkor szabad használni, ha az a probléma megoldásának legjobb módja. A probléma megoldásának más, hatékonyabb módjait is meg kell vizsgálni, mielőtt az eszkalációhoz folyamodnánk.

Az eszkalációs szabályok megalkotásakor a kritikus elemeket kell figyelembe venni: ha egy folyamat vagy projekt időkritikus; időbeli korlátot kell felállítani (X napos, órás késedelem esetén kell felterjeszteni). Ha a meg nem oldott probléma költséget okoz, a lehetséges veszteség az; ami a trigger pont lesz ebben az esetben.

Eszkalációs trigger

Az eszkalációs trigger olyan esemény vagy feltétel, amely elindítja az eszkalációs folyamatot. Ezek a triggerek jelzik, hogy a probléma túlmutat az aktuális szinten megoldható kereteken, és magasabb szintre kell emelni.

Eszkaláció szintjei

Az eszkaláció szintjei a probléma súlyosságától, összetettségétől és a rendelkezésre álló erőforrásoktól függően változnak.

Az összetettségbe beleértendő a problémán dolgozó csapat összetettsége is; illetve a döntéshozatali szintek és a kommunikáció megoldások.

Mégis, szinteket- általánosságban; meg lehet határozni:

1. szint – Önálló megoldás: Az elsődleges szinten a problémát azonosító személy vagy csapat megpróbálja saját maga megoldani. Ez magában foglalhatja a probléma elemzését, az alapvető hibaelhárítási lépéseket és a belső útmutatók vagy források használatát.

2. – Közvetlen vezető/Csapattag bevonása: Ha az elsődleges szint nem jár sikerrel, a következő lépés a közvetlen vezető vagy egy tapasztalt csapattag, senior munkatárs bevonása. Ők további támogatást, útmutatást vagy erőforrásokat nyújthatnak a probléma megoldásához.

3. szint – Osztály/Műszakvezető szint: Ha a 2. szint sem vezet eredményre, a probléma az osztályvezetőhöz, műszakvezetőhöz vagy egy dedikált támogató csapathoz kerülhet eszkalálásra. Ennek a szintnek általában több tapasztalata és eszköze van a bonyolultabb problémák kezelésére.

4. szint – Felső vezetőség: Amennyiben az előző szintek sem tudják megoldani a helyzetet, a probléma a felső vezetőséghez, például a gyártásvezetőhöz vagy az üzemvezetőhöz, plant manager -hez kerülhet – de akár feljuthat ügyvezetői szintig is. Ez a szint általában a legfontosabb döntéseket hozza a komolyabb problémák kezelésére és a jelentős erőforrások elosztására. Erre akkor lehet szükség, ha már pl. a vevői gyártás megállítása, vagy jelentős összegű kártérítési – kárenyhítési felelősség is felmerül.

5. szint – Külső szerv bevonása (opcionális): Bizonyos esetekben, különösen összetett műszaki hibáknál vagy kritikus minőségügyi problémáknál, szükség lehet külső szakértők vagy beszállítók bevonására. Ez a legmagasabb szintű eszkaláció, és általában csak a legsúlyosabb esetekben fordul elő.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Folyamatfejlesztés

Teljesítménymenedzsment

Szervezetfejlesztés / szervezetfejlesztési tanácsadás

Szervezetfejlesztés workshop

Tanácsadási szolgáltatásaink listája

AVALEX szolgáltatások

Kapcsolódó bejegyzések

Minőségirányítás

Minőségirányítási vezető

Helyes vezetői magatartás

KPI, Key Performance Indicator

One thought on “Eszkaláció”

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük