Eszkalációs trigger
Az eszkalációs trigger olyan esemény vagy feltétel, amely elindítja az eszkalációs folyamatot. Ezek a triggerek jelzik, hogy a probléma túlmutat az aktuális szinten megoldható kereteken, és magasabb szintre kell emelni – eszkalálni kell.
Tipikus eszkalációs triggerek
A tipikus eszkalációs triggerek azok az események, amelyek pénzbe kerülnek vagy kerülhetnek, a vevői elégedettséget érintik, esetleg az üzletmenet folytonosságot érintik.
Minőségi hibák mint eszkalációs triggerek
A gyártási folyamat során észlelt bármilyen hiba, amely nem felel meg a meghatározott specifikációknak, eszkalációs triggerként szolgálhat. Ez magában foglalhatja az anyaghibákat, a összeszerelési hibákat, a festékhibákat vagy a működési hibákat.
Eszkaláció minőségi hiba esetén akkor jellemző, ha a hibát nem sikerült házon belül megfogni az nem javítható, a selejt kikerült a piacra.
De a hiba ismétlődése is ilyen trigger: a sorozathiba, sorozatos hiba okát érdemes feltárni, és a megszüntetésre törekedni.
Biztonsági kockázatok, aggályok miatti eszkaláció
Bármilyen olyan probléma, amely potenciális biztonsági kockázatot jelent, azonnali eszkalációt igényel. Tipikusan ilyen a tervezési hiba, az alkatrészhiba vagy az olyan működési probléma, amely balesetet okozhat. Az információbiztonság lehetséges hibája is trigger kell, hogy legyen.
Határérték túllépése
A gyártási folyamat során számos paramétert (pl. hőmérséklet, nyomás, mérési eredmények) folyamatosan monitorozunk. Ha ezek a paraméterek túllépik az előre meghatározott határértékeket, az eszkalációt triggerelhet. Eldöntendő ilyen esetben; hogy mekkora érték legyen a figyelmeztetési és a beavatkozási határ.
(A figyelmeztető és beavatkozási határok fogalma a folyamatokat monitorozó rendszerekben lényegesek és így a statisztikai folyamatszabályozás (SPC) témakörébe tartoznak. Ezek a határok segítenek abban, hogy időben felismerjük egy folyamatban bekövetkező eltéréseket, és szükség esetén beavatkozzunk a folyamat helyreállítása érdekében – különben jöhet az eszkaláció.
Újra előforduló – ismétlődő problémák
Ha egy ismert probléma újra előfordul, annak kivizsgálása és a tartós megoldás megtalálása érdekében eszkalációra lehet szükség. Az ilyen események a folyamat nemmegfelelőségére utalnak: a folyamat nem megfelelően fut le, ez hibát vált ki. Ebben az esetben a folyamatgazda az, aki beavatkozhat: az a szereplő, aki a folyamat megfelelőségéért felelős.
Nem megoldott problémák
Ha az alsóbb szintek nem tudjuk megoldani a problémát a megadott időn belül, azt tovább kell eszkalálni a felsőbb szintekre. Van, amikor csak a vezetői felhatalmazás képes eldönteni egy vitás, nehéz esetet.
Szervezeti szintek közötti problémák
Az azonos osztályok azonos szintjei közötti érdekellentéteket és konfliktusokat jellemzően csak vezetői szintre eszkalálva lehet megoldani. Például; a gyártás a mennyiségben, a minőségbiztosítás a vevő hangjaként a minőségben érdekelt. Ez feszültséget szül; ahhoz, hogy ebből ne legyen széthúzásd, megértsük, hogy mind egy csónakban evezünk; a vezetők bölcsessége és hosszútávra tervezési szemlélete kell, hogy megvalósuljon.
Az eszkalációs triggerek biztosítják, hogy a problémákat időben észleljük, és a megfelelő szintre eszkaláljuk a megoldás érdekében. A helyzet megoldása, és a helyzet gyors megoldása – mind mind érték.
Kapcsolódó szolgáltatásaink
Szervezetfejlesztés / szervezetfejlesztési tanácsadás
2 thoughts on “Eszkalációs trigger”