Fenntarthatóság és ESG

Fenntarthatóság és ESG

A vállalati ESG stratégia, célok és programok segítenek abban, hogy a fenntarthatósági szempontokat a társaság megvalósítsa: a fenntarthatóság és ESG kéz a kézben járnak.

A fenntarthatóság egy olyan fejlődési folyamat, amely a jelen szükségleteit úgy elégíti ki, hogy a jövő generációk képességeit arra, hogy ugyanezt tegyék; ne korlátozza.

Az ESG pedig egy olyan vállalatirányítási megközelítés, amely a vállalatok környezeti, társadalmi és irányítási teljesítményét értékeli.

Az ESG az Environmental (E, azaz környezeti), Social (S, azaz társadalmi) és Governance (azaz G, irányítási) angol szavak rövidítése. Az ESG-szemlélet egy olyan vállalatirányítási megközelítés, amely a vállalatok környezeti, társadalmi és irányítási teljesítményét értékeli.

A 2005-ös ENSZ Közgyűlésén elfogadott, a 2000. évi Millenniumi Nyilatkozatot megerősítő határozat a fenntartható fejlődés három, egymással szoros kölcsönhatásban és függőségben levő dimenzióját, a gazdaságit, a társadalmit és a környezetit azonosította.

A fenntarthatóság és az ESG kapcsolata

A fenntarthatóság és az ESG közötti kapcsolat szummája:

  • A fenntarthatóság a hosszú távú siker kulcsa. A vállalatok, amelyek nem vesznek figyelembe fenntarthatósági szempontokat, hosszú távon versenyhátrányba kerülnek, ráülnek az eredményeikre, és ez a jelentéseikben, vagy a kapcsolódó ESG mutatókban látható is lesz.
  • Mivel az ESG jelentés a pénzügyi jelentés része lesz (talán a mérleg és eredménykimutatás melléklete), a pénzügyi mutatók mellett ez is hangsúlyosabban szerepel a cég megítélésében.

Az ESG-gondolkodásmód segít a vállalatoknak a fenntarthatósági céljaik elérésében. Az ESG-szemlélet:

  • segít a környezeti hatások, az ökolábnyom csökkentésében; az erőforrások védelmében
  • támogatja a társadalmi felelősségvállalás erősítését és
  • elősegíti a jó irányítási gyakorlat kialakítását.

A fenntarthatóság és az ESG egyértelműen a következő évek súlypont témája lesz a vállalatok életében – akár jogszabályi kötelezettség, akár vevői elvárás oldaláról megközelítve. A vállalatok számára az ESG-teljesítményük javítása versenyelőnyt jelent, és hozzájárul a társadalmi és környezeti fenntarthatósághoz. Az üzleti döntéshozók számára az ESG-szemlélet segíthet a kockázatok azonosításában és kezelésében, és hozzájárul a hosszú távú sikerhez (tartós siker -hez). A befektetők számára az ESG-szemlélet és az ESG jelentések segítenek a fenntartható befektetések azonosításában és kiválasztásában.

A fenntarthatóság és az ESG egy közös célt szolgálnak: a jövő generációk számára fenntarthatóbb világot teremteni. A vállalatok, amelyek az ESG-szemléletet építik be működésükbe, érdemben hozzájárulnak ehhez a célhoz.

ESG-teljesítmény javítása – példák

Környezetvédelem

A vállalatok csökkenthetik szén-dioxid kibocsátásukat, csökkenthetik hulladéktermelésüket és fenntarthatóbb (tartós, kisebb ökolábnyomú) anyagokat használhatnak.

Társadalmi felelősségvállalás

A vállalatok támogathatják a közösségi részvételt; a helyi közösségeket: iskolai, óvodai karbantartás, állatmenhelyen munkavégzés vagy eszközök biztosítása (például maradék anyagokból kenelépítés), sérülékeny közösségek támogatása, hajléktalan programok támogatása, stb.

Munkavállalói jogok

jogot a biztonságos munkavégzéshez és a munkahelyi egészséghez; jogot a szakszervezet létrehozásához és az érdekérvényesítéshez; a munkaidő betartását; vagy például, hogy a munkaerőkölcsönzés indokolt mértékű-e és nem a munkavállalói jogok kiszervezéséről szól.

Munkaügyi gyakorlatok

A munkaügyi gyakorlatok elemei a munkavállalók toborzása és előléptetése; fegyelmi és panasztételi eljárások; a munkavállalók szállítása és áttelepítése; a foglalkoztatás megszüntetése; a képzések, készségfejlesztés; (munka) egészségügy, (munka) biztonság, ipari higiénia; de például a munkaidő és díjazás.

Tisztességes működési gyakorlat

A tisztességes működési gyakorlat a szervezet más szervezetekkel, például beszállítókkal, érdekelt felekkel való bánásmódjának etikusságára vonatkozik.

A vállalatok bevezethetnek átláthatóbb irányítási struktúrákat, hatékonyabb kockázatkezelési rendszereket és erősebb belső ellenőrzési rendszereket, a jogi és egyéb előírások betartása érdekében.

Szervezetirányítás

Fenntarthatóság és ESG teljesítmény javításának előnyei

Versenyelőny: A vállalatok, amelyek ESG-teljesítményükben élen járnak, versenyelőnyt szereznek a piacon: kihívják magukat és megpróbálják ezeket a céljaikat elérni.

Jó hírnév: A fenntarthatóság iránti elkötelezettség javítja a jó hírnevet, így a társaság vonzóbbá válik a befektetők és a fogyasztók, tulajdonképpen az összes érdekelt fél számára.

Kockázatcsökkentés: Az ESG-szemlélet segít a kockázatok feltérképezésében, azonosításában és kezelésében, és hozzájárul a hosszú távú sikerhez.

A megfelelő hozzáállás bemutatható, marketing kampányokban kommunikálható, ami bizalmat és szimpátiát kelt – erősíti a márkanevet.

WIKI: ESG

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Üzletmenet folytonosság

Társadalmi Felelősségvállalás (CSR)

Fenntarthatóság tanácsadás

ESG tanácsadás

Tanácsadási szolgáltatásaink listája

AVALEX szolgáltatások

Kapcsolódó bejegyzések

Lieferkettensorgfaltspflichtengesetz, LkSG

GRI

ESG

Fenntartható fejlődési célok

Társadalmi felelősségvállalás

Társadalmi felelősségvállalási jelentés

2 thoughts on “Fenntarthatóság és ESG”

  1. Visszajelzés: ISO 9001 - avalex

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük