Projektmenedzsment

Projektmenedzsment jelentése

A projektmenedzsment egy olyan stratégiai megközelítés és folyamat, amelynek célja a projektek hatékony kezelése a kezdetektől a befejezésig. A projektmenedzsment szolgáltatásunk révén segítünk a vállalkozásoknak a projektek tervezésében, irányításában és ellenőrzésében, hogy elérjük a kitűzött célokat időben és költséghatékony módon.

Kinek ajánljuk a projektmenedzsment szolgáltatásunkat?

A projektmanagement szolgáltatásunkat különböző méretű és típusú vállalkozásoknak ajánljuk, akik komolyan veszik a projektalapú munkát és szeretnék javítani projektjeik eredményességén.

Projektmenedzsment folyamata

Folyamataudit

A projektirányítás folyamatauditja (kapcsolódó szolgáltatás: folyamataudit), során felmérjük a projek jelenhelyzetét, a projekt működését, az erősségeket és a gyengeségeket – képbe kerülünk.

Projekttervezés

A projekttervezés szakaszban kidolgozzuk a projekt tervét, beleértve a projekt célkitűzéseket, határidőket, projekt mérföldköveket, projekt költségvetést, projekterőforrásokat és a projekt csapatának struktúráját. A projekttervezés során azonosítjuk a projektkockázatokat és kialakítjuk a megfelelő stratégiákat a projekt sikeres végrehajtása érdekében.

Projektvezetés

A projektvezetés fázis a projektindítással indul. Létre kell hozni a projektszervezetet, meghatározni és kommunikálni a feladatokat és felelősségeket, létrehozni a projektkommunikáció folyamatát, meghatározni a normális és  a vészhelyzeti folyamatokat, az esetleges eszkaláció módját, formáját.

Projektzárás és értékelés

Projekt előrehaladás, projekteredmények értékelése. Korrekciók és javítások bevezetése, a cél a projekt sikeres lezárása. Sőt, ez nem cél: feladat.

A projektvezető szerepe

A projektvezető fő feladata, hogy biztosítsa és menedzselje a projekt céljainak elérését, a projektfeladatok elvégzését a megadott költségkereten és határidőn belül.

Projekttervezés

A projekt tervezési fázisában a projektvezető meghatározza a célokat, feladatokat, erőforrásokat és az időbeosztást. A tervezés kimenete a  részletes projektterv, amely az összes érintett projektrésztvevő számára iránymutatásul szolgál.

Projektszervezés

A projektvezető állítja össze a projektcsapatot, határozza meg és dokumentálja a szerepeket és felelősségeket, valamint biztosítja az erőforrások (emberi, anyagi, technikai) rendelkezésre állását, befoglalását.

Projektvezetés

A projektvezető irányítja a csapatot, motiválja a tagokat, és biztosítja, hogy a munka a terv szerint haladjon. Workshopokat szervez, hív össze és vezeti ezeket a meetingeket; figyel azok időkeretére és arra, hogy a projekttagok a feladataikkal időarányosan haladjanak. Ügyel a kommunikációra a csapattagok, a vezetőség és az érintettek között.

Projektellenőrzés

A projektvezető folyamatosan figyelemmel kíséri a projekt haladását, összehasonlítja a tervezett és a tényleges eredményeket – nyomon követi a projektterv teljesülését, és szükség esetén korrekciós intézkedéseket hoz; eszkalál, amennyiben szükséges

Projekt kockázatkezelés

A projektvezető vezeti a projektkockázatok azonosítását végző megbeszéléseket; ahol a team azonosítja a projekttel járó kockázatokat, és kidolgozza azok kezelésére szolgáló stratégiákat.

Projekt kommunikáció

A projektvezető rendszeresen tájékoztatja a projektben érintetteket a projekt haladásáról, a felmerülő problémákról és az elért eredményekről. Megszervezi a projekt kifelé történő kommunikációját; az eredmények ismertetését.

Projektmenedzsment buktatói

A projekteket mindenképpen célszerű tapasztalt projektszervezettel és projektvezetővel végezni. Hogy miért? A projektmenedzsmentnek megvannak azok a nagyon tipikus és sokszor elkövetett hibái, amit csak tapasztalt projektszervezettel lehet elkerülni. WIKI: Projektmenedzsment

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Folyamatfejlesztés Interim projektmenedzsment

Tanácsadási szolgáltatásaink listája

AVALEX szolgáltatások

Kapcsolódó bejegyzések

Benchmarking SWOT Eszkaláció