Projektmenedzsment jelentése
A projektmenedzsment egy olyan stratégiai megközelítés és folyamat, amelynek célja a projektek hatékony kezelése a kezdetektől a befejezésig. A projektmenedzsment szolgáltatásunk révén segítünk a vállalkozásoknak a projektek tervezésében, irányításában és ellenőrzésében, hogy elérjük a kitűzött célokat időben és költséghatékony módon.
Kinek ajánljuk a projektmenedzsment szolgáltatásunkat?
A projektmanagement szolgáltatásunkat különböző méretű és típusú vállalkozásoknak ajánljuk, akik komolyan veszik a projektalapú munkát és szeretnék javítani projektjeik eredményességén.
Projektmenedzsment folyamata
Folyamataudit
A projektirányítás folyamatauditja (kapcsolódó szolgáltatás:
folyamataudit), során felmérjük a projek jelenhelyzetét, a projekt működését, az erősségeket és a gyengeségeket – képbe kerülünk.
Projekttervezés
A projekttervezés szakaszban kidolgozzuk a projekt tervét, beleértve a projekt célkitűzéseket, határidőket, projekt mérföldköveket, projekt költségvetést, projekterőforrásokat és a projekt csapatának struktúráját. A projekttervezés során azonosítjuk a projektkockázatokat és kialakítjuk a megfelelő
stratégiákat a projekt sikeres végrehajtása érdekében.
Projektvezetés
A projektvezetés fázis a projektindítással indul. Létre kell hozni a projektszervezetet, meghatározni és kommunikálni a feladatokat és felelősségeket, létrehozni a projektkommunikáció folyamatát, meghatározni a normális és a vészhelyzeti folyamatokat, az esetleges eszkaláció módját, formáját.
Projektzárás és értékelés
Projekt előrehaladás, projekteredmények értékelése. Korrekciók és javítások bevezetése, a cél a projekt sikeres lezárása. Sőt, ez nem cél: feladat.
A projektvezető szerepe
A projektvezető fő feladata, hogy biztosítsa és menedzselje a projekt céljainak elérését, a projektfeladatok elvégzését a megadott költségkereten és határidőn belül.
Projekttervezés
A projekt tervezési fázisában a projektvezető meghatározza a célokat, feladatokat, erőforrásokat és az időbeosztást. A tervezés kimenete a részletes projektterv, amely az összes érintett projektrésztvevő számára iránymutatásul szolgál.
Projektszervezés
A projektvezető állítja össze a projektcsapatot, határozza meg és dokumentálja a szerepeket és felelősségeket, valamint biztosítja az erőforrások (emberi, anyagi, technikai) rendelkezésre állását, befoglalását.
Projektvezetés
A projektvezető irányítja a csapatot, motiválja a tagokat, és biztosítja, hogy a munka a terv szerint haladjon.
Workshopokat szervez, hív össze és vezeti ezeket a meetingeket; figyel azok időkeretére és arra, hogy a projekttagok a feladataikkal időarányosan haladjanak.
Ügyel a kommunikációra a csapattagok, a vezetőség és az érintettek között.
Projektellenőrzés
A projektvezető folyamatosan figyelemmel kíséri a projekt haladását, összehasonlítja a tervezett és a tényleges eredményeket – nyomon követi a projektterv teljesülését, és szükség esetén korrekciós intézkedéseket hoz;
eszkalál, amennyiben szükséges
Projekt kockázatkezelés
A projektvezető vezeti a projektkockázatok azonosítását végző megbeszéléseket; ahol a team azonosítja a projekttel járó kockázatokat, és kidolgozza azok kezelésére szolgáló stratégiákat.
Projekt kommunikáció
A projektvezető rendszeresen tájékoztatja a projektben érintetteket a projekt haladásáról, a felmerülő problémákról és az elért eredményekről.
Megszervezi a projekt kifelé történő kommunikációját; az eredmények ismertetését.
Projektmenedzsment buktatói
A projekteket mindenképpen célszerű tapasztalt projektszervezettel és projektvezetővel végezni.
Hogy miért?
A projektmenedzsmentnek megvannak azok a nagyon tipikus és sokszor elkövetett hibái, amit csak tapasztalt projektszervezettel lehet elkerülni.
WIKI:
Projektmenedzsment
Kapcsolódó szolgáltatásaink
Folyamatfejlesztés
Interim projektmenedzsment
Tanácsadási szolgáltatásaink listája
AVALEX szolgáltatások
Kapcsolódó bejegyzések
Benchmarking
SWOT
Eszkaláció