SWOT

SWOT

A SWOT egy technika, amely segít azonosítani egy gazdasági társaság erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és fenyegetéseit. A SWOT -ot más néven helyzetértékelésnek vagy szituációs elemzésnek is hívják.

SWOT jelentése

A kifejezés: SWOT mozaikszó, 4 szó kezdőbetűiből áll össze (angolul):

  • Strengths – jelentése erősség
  • Weaknesses – jelentése gyengeség
  • Opportunities – jelentése lehetőségek
  • Threats – jelentése veszélyek

A SWOT négy fő összetevője

Az angol Strengths – Weaknesses – Opportunities – Threats összeségében tehát leírja a szervezet belső lehetőségeit és a környezetéből származó hatásokat.

SWOT erősségek

  • A szervezet belső erősségei, amire építeni lehet, amiben jobb a szervezet, mint a versenytársai: ez lehet a minőség, a gyorsaság, a rugalmasság.

S-W-O-T gyengeségek

  • A vállalat belső gyengeségei, amelyek hátrányt jelentenek a versenyben; meg kell velük küzdeni: tipikusan a munkaerőhiány, öreg gépek, öreg épület, elavult technológia alkalmazása. A magyar cégek esetében a finanszírozás lehet még fontos elem.

SWOT lehetőségek

  • A lehetőségek elsősorban külső tényezők, amelyeket a szervezet a javára fordíthat: ilyenek lehetnek a növekvő piac, az új technológiák, a kedvező kormányzati szabályozás, a változó vásárlói igény, új vásárlói csoportok

Veszélyek, fenyegetettség

  • Külső tényezők, amelyek veszélyeztethetik a szervezet sikerét – azaz kockázatot jelentenek. Ilyenek lehetnek az új versenytársak belépése, lassuló piac, akár gazdasági recesszió, a kedvezőtlen jogszabályi változások, a technológiai fejlődés, stb.

A SWOT előnye

  • Alapot ad a hosszú távú működés definiálásához, mivel feltárásra kerülnek a prioritások.
  • A tények ismeretét követően kezdődhet meg az építkezés.
  • A vállalati értéklánc megerősíthető: arra lehet fókuszálni, amire valóban szükséges: kihasználni az erősségeket és kezelni a gyengeségeket.

Példa SWOT -ra

Nézzük meg, hogy egy kézműves kisvállalkozás hogyan tudja definiálni a saját helyzetét.

A SWOT ebben az esetben a következőképpen néz ki:

Erősségek:

  • Egyedi, kézműves, magas minőségű kézzel készített ékszerek
  • Erős online jelenlét, SEO optimalizált oldal
  • Jó hírnév a vásárlók körében

Gyengeségek:

  • Magasabb árszint a nem egyedi termékekhez képest; a magas kézimunka miatt
  • Korlátozott marketingköltségvetés
  • Kis cégméret miatt sok és sokrétű a feladata a kollégáknak

Lehetőségek:

  • Növekvő kereslet a kézműves termékek iránt, divatteremtés
  • Új online értékesítési csatornák, kép formátum erősítése

Fenyegetések:

  • Új versenytársak belépése, ami csökkentheti az árakat
  • A gazdasági recesszió hatása a vásárlói kiadásokra
  • Változások a szállítási költségekben, csomagolásban
  • Termék megítélésének változása

SWOT a wikipédián: https://hu.wikipedia.org/wiki/SWOT-elemz%C3%A9s

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Minőségirányítás tanácsadás

Üzleti kockázatkezelés tanácsadás

Tanácsadási szolgáltatásaink listája

AVALEX szolgáltatások

Kapcsolódó bejegyzések

Árazási erő

Stratégia

Minőségirányítás

SWOT elemzés

3 thoughts on “SWOT”

  1. Visszajelzés: SWOT elemzés - avalex
  2. Visszajelzés: Végellenőrzés - avalex

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük